Közvetlen
ajánlatot kérek!

ÁSZF

Általános Szerződési Feltételek („ÁSZF”)

Az Általános Szolgáltatási Feltételek tartalmazzák a TEMPOMIX Kft., mint szolgáltató által üzemeltetett webáruház használatára vonatkozó általános szerződési feltételeket. Kérjük, hogy csak akkor vegye igénybe szolgáltatásainkat, amennyiben minden pontjával egyetért, és kötelező érvényűnek tekinti magára nézve. Jelen dokumentum nem kerül iktatásra, kizárólag elektronikus formában kerül megkötésre (nem minősül írásba foglalt szerződésnek), magatartási kódexre nem utal.

Szolgáltató adatai:

A szolgáltató neve: TEMPOMIX Kft.

A szolgáltató székhelye: 2200 Monor, külterület 0393/46. hrsz.

A szolgáltató elérhetősége, az igénybe vevőkkel való kapcsolattartásra szolgáló, rendszeresen használt elektronikus levelezési címe: info@monorituzep.hu

Adószáma: 14901935-2-13

Telefonszámok: + 36 29 411 011, +36 30 977 73 29

A szerződés nyelve: magyar

Alapvető rendelkezések:

Az Általános Szerződési Feltételek mindazon ajánlatokra illetve értékesítési ügyletekre vonatkoznak, amelyek során a TEMPOMIX Kft. (továbbiakban Szállító), Megrendelő részére értékesítést végez. A jelen ÁSZF-ben nem szereplő kérdésekben, illetőleg amennyiben jelen ÁSZF-től részben eltérő feltételekkel kívánnak szerződni, felek jogosultak külön írásbeli megállapodást kötni. Jelen Általános Szerződési Feltételek vonatkoznak továbbá minden, Szállítóval jövőben megkötött ügyletre is.

II. MEGRENDELÉS

1) ÁRAJÁNLAT ALAPJÁN

Szállító árajánlata kötelezettségvállalás nélküli nyilatkozatnak minősül. A Szállító által forgalmazott termékek listáját és egységárát a kiadott árajánlat tartalmazza. A kiadott árajánlatban szereplő ár kizárólag a megadott időintervallumban érvényes. Az árajánlatban megadott árak, bruttó termékárak, amely tartalmazza a jogszabályban meghatározott általános forgalmi adót. A kapcsolódó csomagolási, szállítási, és az esetleges egyéb költségek (raklap, daruzás, stb.), ha vannak, akkor azok külön tételként szerepelnek az ajánlaton, és az egyéb bizonylatainkon is. Amennyiben Szállító ajánlatában másként nem nyilatkozik, úgy az adásvétel során a megrendelés időpontjában érvényes, Szállító által kiadott árlista szerinti árakat kell alkalmazni.

Szállító külön megállapított díjazás ellenében és előzetes egyeztetést követően vállalja a forgalmazott termékek helyszínre szállítását, lerakodását és daruzását. Szállítói szállítás esetén Megrendelő köteles megfelelő rakodótér és tárolási hely, valamint az áru szakszerű átvételéhez szükséges felelős személy biztosítására. E feltételek be nem tartásáért Megrendelő anyagi felelősséggel tartozik, az ebből eredő káresemények és költségek kizárólag Megrendelőt terhelik. Egyedi megrendelés esetén Szállító fenntartja magának a jogot az áruérték általunk meghatározott %-nak (akár 100%) előleg címén történő bekérésére. Egyedi, nem raktáron tartott termékek megrendelése esetén Megrendelő csak Szállító jóváhagyásával módosíthatja, törölheti a megrendelést. Ha erre Szállítónak nincs módja, akkor Megrendelő által fizetett előleg csak a megrendelésben leírt termék vételárába számítható be. Amennyiben Megrendelő az előleget megfizeti, de a megrendelt terméket Szállító értesítésétől számított 8 napon belül nem szállítja el Szállító telephelyéről, abban az esetben Szállító nem kötelezhető az előleg visszafizetésére. Ebben az esetben a felek a megfizetett előleget meghiúsulási kötbérnek tekintik, ami Szállítót illeti.

Megrendelő a megrendelését a kért szállítási határidő előtt legalább 3 munkanappal faxon, e-mailben, telefonon vagy személyesen köteles Szállítóhoz eljuttatni, azon megjelölve a megrendelt áru fajtáját, mennyiségét és minőségét, illetve a szállításra vonatkozó igényét. A megrendelés hiányos, téves vagy pontatlan megadásáért a felelősség Megrendelőt terheli.

III. FIZETÉSI FELTÉTELEK

Szállító minden esetben a ténylegesen felrakodott áru ellenértékét számlázza ki. Egyedi megrendelés esetén Szállító fenntartja magának a jogot az áruérték általunk meghatározott %-nak (akár 100%) előleg címén történő bekérésére. Szállító - abban az esetben, amikor Megrendelő az áru ellenértékét nem az áru átvételekor készpénzben egyenlíti ki - az általa kiállított számlát postai küldemény formájában küldi meg Megrendelő részére. Amennyiben Szállító a számlát postai úton küldi meg, a számla kézbesítésének napja a feladástól számított 5. munkanap. Szállító nem köteles a számláját ajánlottan vagy tértivevénnyel postára adni. Az elküldést megtörténtnek kell tekinteni, ha az elküldést Szállító e célból vezetett nyilvántartása igazolja. A kézbesítéssel a késedelem jogkövetkezményei beállnak.

Szállító Megrendelőnek kiküldött számlával kapcsolatos mindennemű reklamációját kizárólag a számla kézhezvételétől számított 8 napon belül írásban fogad el, a jogvesztés terhe mellett. Amennyiben a fenti időn belül reklamáció nem érkezik, úgy Szállító a számlában foglalt összeget Megrendelő által elismert, nem vitatott követelésként tartja nyilván.

A banki pénzforgalom a kibocsátott számlán feltüntetett bankszámlaszámon történik. A számla teljesülési időpontjának a banki jóváírás napja minősül. Szállító a vételárat a hatályos számviteli és adó jogszabályoknak megfelelően számlázza. Megrendelő a vételárat a számlán szereplő határidőn belül köteles átutalni Szállító bankszámlájára.

Szállító és Megrendelő hosszabb fizetési határidőben is megállapodhatnak, ebben az esetben Szállító az általa kiállított számlán határozza meg a teljesítési időpontot, fizetési határidőt. Ha Megrendelő bármely számla fizetésével késedelembe esik, valamennyi számlája esedékessé válik. Megrendelő kizárólag jogerős bírósági ítélet alapján jogosult bármilyen követelését a számla ellenében beszámítani. Megrendelő a fizetési késedelem minden megkezdett napjára évi 20 % késedelmi kamatot köteles fizetni, továbbá köteles megtéríteni Szállító részére az igény érvényesítéssel kapcsolatban felmerülő adminisztrációs, ügyvédi és egyéb kapcsolódó költségeket is.

IV. TELJESÍTÉS

"Vis Major" és egyéb elháríthatatlan körülmény (természeti katasztrófa, háború, sztrájk ,stb.) által okozott akadályoztatás esetén Szállító jogosult a szállítási határidőket részben megnövelni, vagy a szerződéstől részben, vagy egészben visszalépni a szerződésszegés következményei nélkül. A megrendelés teljesítése a gyártók gyáregység kapacitásának függvénye. Szállító nem vállal felelősséget az előszállító gyár kapacitáshiányából (pl. termelés leállítása miatt) származó késedelmes teljesítés miatt. Az ezen okból bekövetkezett szállítási késedelem miatti esetleges kötbérigényéről Megrendelő visszavonhatatlanul lemond. A szállítási határidő teljesítettnek tekinthető, amennyiben a megrendelt áru készre van jelentve. Ezen rendelkezés szállítói szállítás esetén is irányadó. Előszállítás, részszállítás, illetve részteljesítés megengedett. Megrendelő a készre jelentést követően köteles az árut átvenni. Amennyiben Megrendelő felhasználási vagy tárolási lehetőség hiányában az árut átvenni nem tudja, úgy azt tárolási díj ellenében elszállításig Szállító raktározza, ugyanakkor a tárolás megkezdésekor tárolási nyilatkozat kiadásával jogosult az áru leszámlázására. Megrendelő a tárolási nyilatkozatban foglaltaknak megfelelően köteles a számlák ellenértékét megfizetni. Amennyiben Megrendelő a készre jelentést követő 1 hónapon belül nem gondoskodik az áru elszállításáról, vagy nem kér további határidőt az áru elszállítására, vagy nem fizeti meg maradéktalanul az el nem szállított áruk ellenértékét, Szállító külön értesítés nélkül jogosult a készre jelentett, Megrendelő által át nem vett termékekre a rendelési érték 50 %-ának megfelelő stornó (meghiúsulási kötbért) költséget felszámítani és az át nem vett árut harmadik személynek értékesíteni. Szállító 3 hónapon túl nem vállalja az áru őrzését és tárolását. Megrendelő a termék átvételekor köteles a mennyiségi és a minőségi vizsgálatot elvégezni. Az észlelt mennyiségi illetve minőségi hibáról a helyszínen jegyzőkönyvet kell felvenni. A jegyzőkönyvnek tartalmaznia kell a mennyiségi, illetve minőségi hiba lényegét, az észrevétel módját, idejét. A jegyzőkönyvet Megrendelő, Szállító képviselőjének, illetve a fuvarozónak is aláírásával hitelesítenie kell. Szállító nem vállal felelősséget azokért a szavatossági hibákért, amelyek a termék átvételekor ellenőrzéssel megállapíthatók lettek volna, de a hiba feltárása az ellenőrzés hiánya miatt elmaradt, illetve a hibát nem jelentették be haladéktalanul Szállítónak. Szállító a megrendelés visszaigazolásában megadott időpontban köteles a terméket átadni. Szállító a szakmai szokásoknak megfelelő, belföldi közúti szállításra alkalmas módon köteles átadni a terméket.

V. SZÁLLÍTÁS

A Szállító által szervezett szállítások telephelytől telekhatárig, megfelelő útviszony esetén. Megrendeléskor Megrendelő köteles Szállítót pontosan tájékoztatni az útviszonyokról és a teljesítés helyéhez vezető optimális útvonalról. Nyilatkozni kell arról, hogy a szállítási cím ilyen méretű gépjárművel időjárástól függetlenül biztonságosan megközelíthető. A tájékoztatás elmulasztásából származó többletköltséget Megrendelő köteles megfizetni Szállítónak, illetve az ebből származó kárért felelős. Az esetleges építményre történő emelés esetén daruzási díjat számolunk fel. Ha a szállítás során az áru lerakása az áruátvevő mulasztása miatt elmarad, beleértve ebbe a lerakodási hely lerakásra való alkalmatlanságát is, Megrendelő köteles az eredménytelen szállítás költségeit megtéríteni. Megrendelőnek felróható indokolatlan fuvareszköz várakoztatásáért fenntartja a jogot Szállító az állásidő díjának felszámítására.

VI. TULAJDONJOG FENNTARTÁSA

Szállító a vételár és esetleges járulékai teljes kiegyenlítéséig a termékre vonatkozó tulajdonjogát fenntartja.

VII. SZAVATOSSÁG

Szállító szavatosságot vállal azért, hogy az átadott termék a megrendelésben meghatározott feltételeknek megfelel és tudomása szerint rejtett hibája nincs. Minőségi reklamáció esetén Szállító köteles a reklamációt 48 órán belül a gyártó felé továbbítani. Ha Szállító a teljesítéshez fuvarozót, illetve szállítmányozót vesz igénybe annak tevékenységéért – a kirakodásig - úgy felel, mintha maga járt volna el. Amennyiben Szállító alkalmazottai (pld. A sofőr) a lerakáskor, ill. beraktározáskor Megrendelőnek segítséget nyújt, akkor azt minden egyes esetben Megrendelő kockázatára teszik, amiért az ebből eredő károkért szállító felelősséget nem vállal. Megrendelő felel minden olyan kárért, amely a termék átadásától a vételár teljes kifizetéséig a termék állagában bekövetkezik. Bármilyen kétség, aggály esetén, amely a termék minőségére vonatkozik, Megrendelő köteles megakadályozni a termék beépítését, amennyiben ez nem történik meg, mindennemű kockázat és felelősség Megrendelőt terheli.

VIII. EGYÉB JOGOK ÉS KÖTELEZETTSÉGEK

Szállító nem köteles Megrendelő által rendelkezésre bocsátott göngyöleg, stb. alkalmasságát - főként tisztaságát - ellenőrizni. Szállító nem felel a hibás, vagy egyébként nem elegendő göngyöleg következtében keletkező károkért vagy hiányokért. Amennyiben az áru átvételekor a raklap minősége nem megfelelő, azt a szállítólevélen jelezni kell. Szállító az általa rendelkezésre bocsátott göngyölegért (raklap, kölcsön göngyöleg, stb.), a mindenkor érvényes betétdíjat és használati díjat számítja fel. Az ilyen göngyöleget Szállító a számlázástól számított 6 hónapon belül, rendeltetésszerű használatra alkalmas állapotban - egyedi elbírálás után - számla ellenében visszaveszi, és a betétdíjat visszafizeti. A göngyöleg határidőn túli vissza hozatala esetén Szállító pótdíjat számít fel.